Samba

Samba

måndag 7 maj 2012

Social söndag


Igår var vi hos en väninna och hennes lilla blandras Gizmo. Vi hade en mysig heldag med fika, städande, tränande, promenad med vovvarna i solen och till slut en jättegod middag. Det roliga är Sambas reaktion när vi träffar min väninna och Gizmo. Samba blir så hysteriskt glad att hon studsar fram och tillbaka och vet inte vem hon ska hälsa på först och om vartannat skäller, piper, sjunger och väser hon i extas. Nu är det ju så att ibland brukar hon vara hos min väninna när jag går och tränar eller gör ärenden så Samba vet aldrig riktigt om matte ska vara kvar. Så samtidigt som hon desperat vill gosa med min väninna så kommer hon som ett skott tillbaka till mig för att försäkra sig om att jag finns kvar. Det kan ta över en timme och ibland mer innan hon slappnar av och umgås normalt. Lilla hjärtat hon är för söt.

När vi väl var ute så ska hon absolut gå bredvid Gizmo och när vi kastar pinne så vet hon definitivt att det är han som bestämmer då han är 7 år och väldigt dominant. Men igår så vågade hon ändå kaxa upp sig mot mr Gizmo när de jagade efter pinne och hon fräste till ordentligt några gånger när han gruffade om att pinnen var hans. Och ibland lyckades hon få pinnen och blev jäättestolt och kutade runt med den som värsta retstickan. Klantig som jag är så glömde jag kameran inne men här är några gamla bilder på hur de två ser ut tillsammans i alla fall.






Gizmo är en blandning av tre raser; papillon 50 %, lhasa apso 25 % och  25 % tibetansk spaniel. Och han och Samba är en flock enligt dem själva i alla fall. Gizmo blir lite mer vaktig när Samba är med och de två är riktigt söta ihop.

1 kommentar:

  1. Hahaha, ja hanar brukar bli det (mer vaktiga) när dom är med en tik.....en gentleman måste ju försvara sin kvinna jueh ;)

    SvaraRadera