Samba

Samba

tisdag 1 maj 2012

LYCKA!

Äntligen, äntligen, äntligen!!!!! Ensamhetsträningen med Samba har varit långvarig, svår och full av bakslag. Det gick så långt att jag var tvungen att köpa ett antiskallhalsband till henne eftersom hon skällde och ylade hela tiden jag var borta och jag bor i lägenhet, dvs jag kan bli vräkt för mindre. Det är ett snällt halsband som sprutar en dusch citronspray under hakan på henne om hon skäller eller ylar. Det är bra för då kan jag indirekt bryta beteendet innan det eskalerar fastän jag inte själv är närvarande. Så jag har ensamhetstränat henne några veckor med halsbandet och nu tror jag batteriet dött då den inte funkar längre, men jag var tvungen att gå och handla. Så jag satte på henne halsbandet ändå så hon känner doften av sprayen så hoppades jag att det skulle räcka för att hålla henne tyst, och dels att hon nu kan ha lärt sig att vara tyst eftersom som vi tränat så hårt. Och jag kom hem, spelade upp halvtimmen jag var borta på webkameran, OCH DET VAR KNÄPPTYST!!!!!! LYCKA!!!!!!!!!!!!! Åååhhhh vad skööööööööööööönt!!!!!!!!!!!!! Älskade lilla hjärtat la sig och sov istället för att bli alldeles uppjagad och av separationsångest och skälla och yla för att jag var borta. ÄNTLIGEN!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar