Samba

Samba

fredag 18 maj 2012

Kräsen vovve


Ibland kan jag inte göra annat än skaka på huvudet åt min lilla vovveflicka med alla upptåg hon hittar på. Igår satte jag fram hennes vanliga foder, Royal Canin, ett foder som veterinärerna sagt är ett bra foder och hon ville inget ha. Hon nosade en stund och sen fnös hon och gick därifrån. Jaha ja detta är ju inte första gången det händer. Ofta vägrar hon äta sin mat och blir sen så hungrig att hon vräker i sig maten vid nästa måltid. Men denna gången tänkte jag att jag skulle testa nåt nytt. Så jag rotade fram ett paket med vanligt hundfoder från mataffären, märket är Doggy, och strödde över några kulor över hennes vanliga foder. Och ja....hon dök på maten och slukade alltihop i ett nafs den lilla snaskråttan! Ja jag antar att vovvar kan bli uttråkade av att äta samma mat dag in och dag ut precis som vi människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar