Samba

Samba

måndag 9 juli 2012

Hovåsbadet


Idag hade jag tänkt mig en städdag men när solen sken så intensivt var det bara att tänka om, så vi tog oss en tur till Hovåsbadet jag Samba och Alice. Det var en liten bit att gå från hållplatsen men det var väldigt mysigt när vi väl kom fram. Först badade vi tassarna lite, Samba var motvillig till en början men sen tassade hon modigt i vattnet. Sen gjorde jag misstaget att placera mig mitt i sanden, inte en hit med två blöta och busiga vovvar. Samba tyckte också hon skulle vakta hela stranden när vi satt där så vi flyttade på oss till gräset en bit bort där det inte sprang folk bakom oss hela tiden. Samba blev lite lugnare men vaktade fortfarande en del. Men det var mysigt att äta glass i solen, badandet jag såg fram emot gick ju inte med två hundar som inte är så förtjusta i vatten. Men vi badade tassarna ett par gånger till och sista gången tog Samba en slurk av havsvattnet och började kräkas helt hysteriskt i 20 min. Jag blev helt ifrån mig och ringde Blå Stjärnans svindyra jourtelefon som kostar 20 kr per min utöver vanlig samtalstaxa. De trodde dock bara det var saltvattnet hon svalt och att jag skulle hålla koll på henne. Hon slutade kräkas efter en stunds gräsätande så vi gick sakta tillbaka till busshållsplatsen. Jaja det blev i alla fall en stund i solen och i vattnet och lite nya marker att nosa på för vovvarna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar