Samba

Samba

lördag 28 april 2012

Lite fakta om mina två töser



Kan börja med att beskriva vovvarna lite. Samba är en tuff liten tjej på bara 5 kg men det hindrar henne inte från att bestämma över Alice som väger 24 kg. Nejdå här är det bara energin man utstrålar som gäller, inte hur stor man är. Samba är kvick, smart, otroligt kelig, glad och älskvärd. Alice är väldigt snäll, tillgiven, glad och också väldigt älskvärd. Hon är en sk. kamphund, men är så snäll att hon nästan är mesig. Jag ser mer kamphundsmentalitet i Samba än i Alice. Vilket säger mycket.


Alice började jag ha hand om när hon bara var 4 månader och jag är hennes dagmatte, vilket innebär att jag har henne vardagar mellan 9-18 på ett ungefär. Ibland blir det nätter om ägarna Karl-Magnus Möller och Thina Hermansson är bortresta.


Samba är jag fodervärd åt sedan hon var 7 månader. Att vara fodervärd innebär att jag har hand om henne men kennelägaren Elisabeth Gyllenswärd (Tinniwinnies kennel) har rätt att ta två kullar med valpar på henne tills hon är 5 år och därefter blir hon helt och hållet min.


Så Alice har jag haft i över 2 år och Samba i ca 8 månader och varje dag är ett äventyr med dessa små tokiga damer.

2 kommentarer:

  1. Hahahaha, ja en annan har ju oxå en riktig mespropp till "kamphund" ;P

    SvaraRadera
  2. Haha ja de ger kamphundarna "dåligt rykte" när de är så snälla.

    SvaraRadera